Het Nederlandse fashion- en lifestylemerk, dat afgelopen jaar haar 10-jarig jubileum vierde. Gaat opnieuw de grens over, ditmaal naar Duitsland. Het merk werd in 2011 opgericht door de modeonderneemster Josh Veldhuizen. En heeft sindsdien een grote groei doorgemaakt. Niet alleen binnen het merk en de collectie, maar ook internationaal. JOSH V is al verkrijgbaar in verschillende Europese landen, waaronder België, Polen en Portugal. En daar is sinds half januari Duitsland bijgekomen. 

Ready to wear

JOSH V staat bekend om haar stijlvolle en elegante ready-to-wear-collecties. De collecties onderscheiden zich door de stijlvolle en comfortabele pasvorm en natuurlijke kleurtinten. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen en in-house ontworpen details. Zoals unieke prints en branded knopen. 

Make woman look & feel spectacular

Het merk heeft als missie ‘to make women look & feel spectacular’ waarbij de pijlers diversiteit en body positivity centraal staan. Om deze laatste reden heeft dit merk haar matentabel verbreed en zijn de collecties verkrijgbaar van maat XXS tot XXL.

Summer ’22

Onlangs lanceerde JOSH V haar Summer’22 collectie. Deze zomercollectie viert het leven en gaat tegen de stroming in met franjes, hoeden en dramatische mouwen. Het is een lappendeken van episodes uit het zomerse leven: vakanties, bruiloften en zomeravonden.

De focus ligt dit seizoen op meer elegante en iconische silhouetten die de beste eigenschappen van een vrouwenlichaam accentueren. Een mix van geminimaliseerd maximalisme; eenvoudige ontwerpen in gedurfde volume en kleur. Exclusieve items die het echte zomerse gevoel geven. Sensueel en tijdloos.

Kleurenpalet

Gemaakt met kwaliteit en oog voor detail en structuren om exclusieve stijlen te creëren. Het kleurenpalet sluit daarbij volledig aan met kleuren uit de Provence: van het lichtste lichtgeel tot weelderig oranje, tinten groen, en zachte crème- en wittinten. Die gezamenlijk een kalm en sereen kleurenpalet vormen. Mét een vleugje zilver voor extra glamour! 

Duurzaamheid

Voor dit merk zijn niet alleen kwalitatief mooie en goede kledingcollecties belangrijk, maar ook duurzaamheid. Zo maakte het onlangs haar ambities en doelstellingen op dit gebied bekend door middel van een routekaart. Deze routekaart staat op de duurzaamheidswebpagina van het merk. Hierin is onder meer aandacht voor het beperken van de impact op het klimaat. En de omstandigheden waaronder de producten worden gemaakt.

Conscious Selection

Als eerste stap lanceerde JOSH V in januari 2022 een CONSCIOUS Selection kledinglijn van duurzamere items. Daarnaast schonk het merk een bedrag van 10.000 euro aan goede doel Sympany. Ter ondersteuning van de circulaire mode-industrie. 

 

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op InstagramFacebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.