Ondernemers met een missie die de wereld net iets mooier maakt, die verdienen het om in het zonnetje gezet te worden. Nelli Jeloudar (34) richtte een unieke webshop op: bundleboon.com. Hier stellen stylistes exclusieve boxen met outfits samen speciaal voor jouw kind en afgestemd op jouw wensen en budget.

Hoe werkt het precies?
“Je gaat naar onze website en klikt op ‘bestel een box’. Vervolgens doorloop je een kleine quiz met vragen over je kind, je budget en de kledingstijl waar jullie blij van worden. Een paar dagen later ontvang je via de post een box met twee tot drie gepersonaliseerde outfits voor jouw kind. Je hebt vijf dagen de tijd om alle kleding rustig te passen en je betaalt alleen voor de items die je leuk vindt. De rest stuur je eenvoudig terug. Neem je de hele box, dan krijg je 10% korting. Als je voor minder dan €70 houdt, rekenen we € 4,95 servicekosten.”

Voor wie is Bundleboon?
“Bundleboon is voor iedereen die geen tijd of zin heeft om te shoppen en/of voor wie de winkels niet makkelijk bereikbaar zijn. Het hele proces is online. Soms neemt de styliste even contact met je op via WhatsApp als ze een vraag heeft, maar verder hoef je niks te doen. Het is dus voor iedereen die houdt van handig, leuk en makkelijk!” Wat voor merken hebben jullie? “We hebben een mooie mix van mainstream, niche merken en Nederlandse merken zoals Like Flo en Sproet & Sprout. We hebben ook duurzame merken zoals Moodstreet Petit, maar daar moet de klant wel expliciet om vragen. We hebben verschillende prijsklassen en proberen altijd onze klanten te inspireren door outfits te maken waarin we verschillende merken combineren.”

Hoe kwam je op het idee voor Bundleboon?
“Ik werkte voor een Europees bedrijf dat iets vergelijkbaars deed voor mannen. Omdat zoiets voor kinderen er nog niet was, zag ik een gat in de markt. Ik ben heel klein begonnen, naast mijn andere werk. Maar al snel ging het zo goed, dat ik een partner heb gezocht en mijn baan heb opgezegd. Twee jaar geleden zijn we er samen voor gegaan.”

Hoe groot zijn jullie inmiddels?
“Monique Janke en ik zijn de oprichters. Monique werkte voorheen op de afdeling inkoop voor grote ketens, zoals Zalando en de Bijenkorf. Zij kiest de merken uit en verzorgt de inkoop. Ik richt me op het operationele gedeelte van de webshop, de klantervaring en dat soort zaken. We hebben vier stylistes in dienst, zij stellen de boxen samen. Ons kantoor zit in Amsterdam, ons magazijn staat in Breda.”

Welke kledingstijl is het populairst?
“Speels en trendy, zowel voor jongens als meisjes. Er is ook veel vraag naar kniekousen, flared pants en basics voor kinderen: betaalbare kleding zonder printjes of teksten. We hebben een goed idee gekregen van wat onze klanten willen. We hebben voor elke klant de perfecte stijl. Van trendy naar minimalistisch, maar ook klassiek.”

Wat zijn jullie plannen voor de toekomst?
“Dit jaar ligt de focus op onze webshops in Nederland en België, de komende jaren willen we uitbreiden naar Duitsland en Denemarken. We blijven sowieso 100% online. Tijdens corona zagen we de meerwaarde van een goede online winkel. We hebben het nog nooit zo druk gehad! Online winkelen is niet alleen makkelijk, het is in deze tijd ook het veiligst.”

Wat maakt Bundleboon uniek?
“Nergens anders krijg je exclusieve merken en gepersonaliseerde outfits thuisgestuurd in een unieke box. Wij vinden de ervaring het belangrijkst, dus elke box bevat extra, kleine verrassingen en is daarna te gebruiken als kleurplaat. Maar het fijnst is natuurlijk dat je er niet uit hoeft; zeg maar dag tegen vermoeiende shopsessies en gedoe in pashokjes. Onze persoonlijke boxen maak je gezellig samen met je kind thuis open om vervolgens de outfits te kiezen die jullie leuk vinden. Een geheel nieuwe en onvergetelijke shopervaring!”

Dit artikel is te lezen in editie 8-2020. Bestel deze hier!

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.