De lekkerste Nasi Goreng (oftewel gebakken rijst) eet je natuurlijk in Indonesië. Maar een heerlijke Indonesische Nasi Goreng kun je natuurlijk ook zelf maken, met lekker veel groenten. Snel, makkelijk én lekker; dat is deze vegetarische Nasi Goreng. Door de doperwtjes ook nog eens een favoriet bij de kids. Wij delen een recept voor 4 personen.

Dit heb je nodig:

  • 1 el olijfolie extra vergine
  • 2 eieren, losgeklopt (klop ze in een kom)
  • 85 g fijngesneden broccoli (ongeveer ½ stronkje)
  • 3 lente-uitjes, bijgesneden en fijngehakt
  • fijngeraspte gemberwortel 1 el
  • gekookte zilvervliesrijst 1 kg
  • 120 g diepvriesdoperwten (lekker makkelijk!)
  • sojasaus 2 el

Zo maak je het:

Verhit de helft van de olie in een grote antiaanbakpan op hoog vuur. Voeg de eieren toe en zwenk de pan rustig rond, totdat de hele bodem bedekt is met ei. Bak 1 minuut of tot de omelet net gaar is en de randjes bruin worden.

Laat de omelet met behulp van een spatel voorzichtig op een plank glijden. Rol hem op als hij iets is afgekoeld en snijd in reepjes. Dek af om warm te houden.

Verhit de rest van de olie op laag vuur in dezelfde pan. Voeg broccoli, ui en gember toe en bak al roerend met een spatel 2 minuten of tot de broccoli heldergroen en een beetje zacht is (de gember begin je nu ook te ruiken!).

Voeg rijst, erwtjes en sojasaus toe en bak nog 3–4 minuten of tot de rijst gloeiendheet is; roer heel af en toe.

Leg de reepjes omelet erop en geef er als je dat lekker vindt nog extra soja- of chilisaus bij.

 

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.