Dát is nog eens luieren. Dag wit wegwerp en hallo hip hennep! Nina Pierson, de bekende onderneemster achter saladebar SLA, auteur van het boek en podcast platform Mama’en, en oprichtster van bedrock.nl, heeft zich nu in een volgend project gestort, waarmee ze weer furore maakt. In samenwerking met wasbaar luiermerk Billie Wonder heeft zij, vanuit MAMA’EN, een wasbare luier collectie van hennep gelanceerd. De lijn, bestaande uit 3 luier dessins en 2 luiertassen, is bedoeld voor trendy ouders die hun kroost in iets stijlvols en verantwoords willen laten luieren. Is hennep the next best thing voor je baby?
Duurzamer ouderschap
Pierson (36), moeder van Ella (6), Bodi (3) en Jake (1), die zelf ook een groen hart heeft, hoopt met deze wasbare luier collectie ouders op weg te helpen om duurzaam te zijn, zonder dat je hoeft af te doen op stijl: “Wasbare luiers zijn een mooie onontdekte manier om duurzamer te leven. Ik geloof dat een hele grote factor in het vergroten van duurzaam gedrag zit in esthetiek en daarom vond ik het heel leuk om een bijdrage te kunnen leveren aan het design van deze luiers. Je wordt bijna hebberig van deze leuke printjes.”
Bij-zondere collectie
Bij het ontwerpen van de collectie, in samenwerking met haar favoriete illustrator Froukje den Nijs, heeft Pierson zich laten inspireren door haar lievelingsdier, de bij. Dit zie je terug in de bloemenpatronen en paarse tinten van de lijn, waar de bij zich vooral aangetrokken tot voelt. Ook de lila buttons verwijzen naar planten waar het dier veel te vinden is, namelijk lavendel, dropplant en duifkruid. Op deze manier wil Pierson aandacht vragen voor het dier, dat ons vaak ontgaat, terwijl het verantwoordelijk is voor de bestuiving van driekwart van onze voedingsgewassen. Een bij-zonder goede zaak dus.
Is hennep de nieuwe held in luierland?
Voor de collectie heeft Pierson samengewerkt met Billie Wonder. Billie Wonder is een wasbaar luiermerk dat als eerste van Nederland luiers maakt van een blend van (jawel) hennep. Hennep kent vele eigenschappen, en nu zou het ook wel eens de nieuwe held in luierland kunnen worden.
Voormalig documentaire fotograaf Steef Fleur (37), moeder van Pelé (4) en Coco (2), lanceerde Billie Wonder als merk in februari eerder dit jaar. Dit nadat zij, bij het maken van verschillende documentaire series over hennep wereldwijd, verrast werd door de duurzame mogelijkheden van de plant. In tegenstelling tot katoen, voedt hennep de grond waarop het groeit in plaats van dat het deze uitput. Ook zijn er geen chemicaliën nodig, is het groeiproces korter en komt er veel minder water aan te pas. Wel zo fijn om zo’n duurzaam, maar vooral regeneratief alternatief te hebben, als je bedenkt dat er in Nederland jaarlijks maar liefst een miljard (!) wegwerp luiers op de vuilstort belanden.
Powervrouwen in het campagne beeld
Extra leuk aan de collectie is dat Pierson en Fleur, de powervrouwen en toegewijde onderneemsters achter de lijn, zelf ook hun gezicht laten zien in het campagne beeld. Op deze manier komt het verhaal wat ze willen vertellen echt tot leven. Fleur vertelt dat de twee een hechte band voelen: “Als toegewijde ondernemers en moeders, die de planeet een warm hart toe dragen, was er meteen een sterke klik tussen ons. Pierson is, met zowel haar onderneming MAMA’EN als SLA, enorm bevlogen in wat ze doet. Ze gaat koste wat kost voor het beste resultaat en hecht veel waarde aan details. Daar herken ik mezelf in. Ik ben dan ook heel enthousiast om met haar samen te werken en iets moois neer te zetten voor ouders, baby’s en de wereld.”
Hennep je even? Bekijk en bestel de volledige capsule collectie van Mama’en x Billie Wonder dan hier. Of lees hier verder over de samenwerking.
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Mama’en en Billie Wonder.
Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!
Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.